کاربرد ناودانی
페이지 정보
작성자 Brady 댓글 0건 조회 5회 작성일 24-08-24 21:25본문
سرعت اجرای بالاتر
صرفه اقتصادی
عدم نیاز به نصب نبشی
ساده شدن اجرای وال پست
عدم نیاز به ضدزنگ
عدم ایجاد ترک در نازککاری
کاربرد ناودانی در نمای ساختمان
یکی از موارد کاربرد ناودانی در ساختمان سازی، استفاده از آن در نمای سازه است. جالب است بدانید که ناودانیهای ساخته شده از فلز آلومینیوم، در اجرای نماهای مدرن و زیرسازی مورد استفاده قرار میگیرند. چرا که برای زیرسازیهای نما که در حقیقت بنیان و شالوده اصلی نما محسوب میشود، (استراکچرنما) از مقاطع و مصالح گوناگونی بسته به نوع پوشش نهایی در نما و سیستم نصب آن استفاده خواهد شد.
ناودانی فابریک
برای تولید ناودانیهای فابریک در ابتدا شمشهای فولادی در کورههای مشخصی ذوب شده و بعد از آن با اعمال مراحل خاصی به شکل ناودانی در میآیند. امکان تولید این ناودانی به روش نورد گرم یا سرد وجود دارد. در نورد گرم بعد از رسیدن شمش به دمای مشخص آن را از غلتکهای مشخصی عبور میدهند تا شکل مورد نظر در آن ایجاد شود. لازم به ذکر است که ناودانیهای تولید شده به این روش از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیستند. در مقابل به دلیل دادن زمان کافی برای سرد شدن، مقاطع فولادی تولید شده به روش نورد سرد شکل بهتر و استحکام بیشتری دارند.
روش تولید نورد گرم نیز به این صورت است که نخست شمش فولاد در کوره قرار میگیرد تا به دمای مطلوب برسد. سپس با استفاده از غلتکهایی بهصورت عمودی و افقی تحتفشار قرار میگیرد و در نهایت فرایند نورد گرم بدین صورت است که ورقهای فولادی تحت حرارت بالاتر از 926 درجه سلسیوس قرار میگیرند. همینطور این دما معمولاً از تبلور بیشتر بوده و باعث میشود که محصول به انعطاف موردنظر برسد، سپس محصول در اندازهها و ابعاد موردنظر برش خورده و معمولاً در روش نورد گرم کیفیت نهایی تولید انواع ناودانی سنگین و سبک کمتر خواهد بود.
۱. ناودانی ساده
این محصول رایجترین نوع ناودانی با ارتفاع ۳۰ تا ۴۰۰ میلیمتر و ابعاد ۸ مقاطع فولادی تا ۱۶ سانتیمتر است که به صورت عمده در ساخت پلهای باربر استفاده میشود.
در روش نورد سرد، پس از گرم کردن و انجام نورد گرم بر روی شمشها، اجازه داده میشود تا به آهستگی سرد شوند. سپس عملیات نورد با دقت بیشتری روی ناودانی اعمال میشود. به همین دلیل ناودانیهای تولید شده با روش نورد سرد کیفیت بهتری در مقایسه با ناودانیهای نورد گرم دارد.
ناودانی: قيمت ناودانی پروفیلی با مقطع باز
در پاسخ به پرسش «ناودانی صنعتی چیست؟» باید اشاره کنیم که ناودانی از جمله پروفیلهای مقطع باز است که از دو سطح عمودی به نام بال و یک سطح افقی به نام جان تشکیل شده است. ناودانیها که در زبان انگلیسی به نام Steel C Channels معروف هستند، از جنسهای مختلفی ساخته میشوند که از جملهی مهمترین آنها میتوان به انواع آلومینیوم، گالوانیزه و استنلس استیل اشاره کرد.
ناودانی اروپایی، علاوه بر واردات توسط کشورهایی مانند ترکیه، چین و روسیه، از طریق کارخانههای داخلی مانند فولاد شکفته، فولاد ناب تبریز، مجتمع البرز فولاد و… به روش فابریک و پرسی تولید میشود. همانطور که در مقالات قبل به آن اشاره کردیم، ناودانیهای فابریک، به طور مستقیم از نورد گرم فولاد به دست میآیند. در حالی که در روش پرسی، ناودانی با استفاده از نورد سرد ورقهای فولادی و به کارگیری دستگاههای رول فرمینگ، تولید میشود. با توجه به این مسئله مقاطع فولادی میتوان نتیجه گرفت که ناودانی فابریک در مقایسه با ناودانی پرسی از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار است.
صرفه اقتصادی
عدم نیاز به نصب نبشی
ساده شدن اجرای وال پست
عدم نیاز به ضدزنگ
عدم ایجاد ترک در نازککاری
کاربرد ناودانی در نمای ساختمان
یکی از موارد کاربرد ناودانی در ساختمان سازی، استفاده از آن در نمای سازه است. جالب است بدانید که ناودانیهای ساخته شده از فلز آلومینیوم، در اجرای نماهای مدرن و زیرسازی مورد استفاده قرار میگیرند. چرا که برای زیرسازیهای نما که در حقیقت بنیان و شالوده اصلی نما محسوب میشود، (استراکچرنما) از مقاطع و مصالح گوناگونی بسته به نوع پوشش نهایی در نما و سیستم نصب آن استفاده خواهد شد.
ناودانی فابریک
برای تولید ناودانیهای فابریک در ابتدا شمشهای فولادی در کورههای مشخصی ذوب شده و بعد از آن با اعمال مراحل خاصی به شکل ناودانی در میآیند. امکان تولید این ناودانی به روش نورد گرم یا سرد وجود دارد. در نورد گرم بعد از رسیدن شمش به دمای مشخص آن را از غلتکهای مشخصی عبور میدهند تا شکل مورد نظر در آن ایجاد شود. لازم به ذکر است که ناودانیهای تولید شده به این روش از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیستند. در مقابل به دلیل دادن زمان کافی برای سرد شدن، مقاطع فولادی تولید شده به روش نورد سرد شکل بهتر و استحکام بیشتری دارند.
روش تولید نورد گرم نیز به این صورت است که نخست شمش فولاد در کوره قرار میگیرد تا به دمای مطلوب برسد. سپس با استفاده از غلتکهایی بهصورت عمودی و افقی تحتفشار قرار میگیرد و در نهایت فرایند نورد گرم بدین صورت است که ورقهای فولادی تحت حرارت بالاتر از 926 درجه سلسیوس قرار میگیرند. همینطور این دما معمولاً از تبلور بیشتر بوده و باعث میشود که محصول به انعطاف موردنظر برسد، سپس محصول در اندازهها و ابعاد موردنظر برش خورده و معمولاً در روش نورد گرم کیفیت نهایی تولید انواع ناودانی سنگین و سبک کمتر خواهد بود.
۱. ناودانی ساده
این محصول رایجترین نوع ناودانی با ارتفاع ۳۰ تا ۴۰۰ میلیمتر و ابعاد ۸ مقاطع فولادی تا ۱۶ سانتیمتر است که به صورت عمده در ساخت پلهای باربر استفاده میشود.
در روش نورد سرد، پس از گرم کردن و انجام نورد گرم بر روی شمشها، اجازه داده میشود تا به آهستگی سرد شوند. سپس عملیات نورد با دقت بیشتری روی ناودانی اعمال میشود. به همین دلیل ناودانیهای تولید شده با روش نورد سرد کیفیت بهتری در مقایسه با ناودانیهای نورد گرم دارد.
ناودانی: قيمت ناودانی پروفیلی با مقطع باز
در پاسخ به پرسش «ناودانی صنعتی چیست؟» باید اشاره کنیم که ناودانی از جمله پروفیلهای مقطع باز است که از دو سطح عمودی به نام بال و یک سطح افقی به نام جان تشکیل شده است. ناودانیها که در زبان انگلیسی به نام Steel C Channels معروف هستند، از جنسهای مختلفی ساخته میشوند که از جملهی مهمترین آنها میتوان به انواع آلومینیوم، گالوانیزه و استنلس استیل اشاره کرد.
ناودانی اروپایی، علاوه بر واردات توسط کشورهایی مانند ترکیه، چین و روسیه، از طریق کارخانههای داخلی مانند فولاد شکفته، فولاد ناب تبریز، مجتمع البرز فولاد و… به روش فابریک و پرسی تولید میشود. همانطور که در مقالات قبل به آن اشاره کردیم، ناودانیهای فابریک، به طور مستقیم از نورد گرم فولاد به دست میآیند. در حالی که در روش پرسی، ناودانی با استفاده از نورد سرد ورقهای فولادی و به کارگیری دستگاههای رول فرمینگ، تولید میشود. با توجه به این مسئله مقاطع فولادی میتوان نتیجه گرفت که ناودانی فابریک در مقایسه با ناودانی پرسی از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار است.
- 이전글The Most Popular PokerTube 24.08.24
- 다음글4 Strategies Of Live Poker Domination 24.08.24
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.